!✿ All aboUt If ✿! !✿ All aboUt If ✿!: Study

Followers

Saturday, June 16, 2012

Study

Assalamualaikum..
hmm... dah lama tak update. tapi tak pelah bukan masalah besar kalau tak update blog ni pun.
bulan lepas merupakan kali pertama aku jejak kan kaki  kat Matrik tu. awal2 lagi time orentasi jadual tersangat la padat dan sesak.orang yang sentiasa aku ingat  tentu2lah mak ayah dan tentu2 jugak aku ingat pada hero . kalau kat sana lepas telefon mak ayah aku akan terus contact hero.Malangnyaa bila dekat sana mesej aku tak berbalas. so, aku beranikan diri call terus.. mungkin lagi senang kalau macam tu. Sejak tu aku just call je kalau nak contact dia. serius sangat2 dah macam hobi baru kat kmns dah asyik call hari2.. but now, aku dah berjanji pada diri aku. try avoid hobi baru aku ni..tambahan lagi dia asyik sibuk. rasanya tak kurang daripada 5 call barulah dia akan angkat .


tujuaan aku elek contact dia just sebab :-


  • tak nak sakit hati bila dia tak angkat call.
  • tak nak ganggu dia.
  • nak fokus pada study.
  • saja latih diri supaya lebih pandai berfikir untuk diri sendiri (tak perlu bebankan hero dengan masalah aku)
Tujuan call dia selalu :
  • Nak hilangkan penat. 
  • nak datangkan semula semangat nak study.
  • nak tahu apa yang dia buat.
  • Nak share cerita dengan dia .
Tapi sekarang ni aku dah berjanji pada diri sendiri. kalau aku dapat 3.5 keatas baru aku boleh contact dia balik. kalau tak, aku sendiri pon tak tahulah macam mana. mungkin aku akan terus tunggu dia contact aku balik je. serius aku ada jugak terfikir .. kalau aku tak contact dia, dia contact aku ke..
Walau apa pun aku sentiasa doakan dia capai apa yang dia nak. aku still ingat lagi dia ada bagi tahu yang dia nak berada dalam bidang kejuteraan. kimia. dah lama dia cakap benda tu. Tapi 29/5 hari tu result keluar then, dia kata dia kena pilih 2pilihan ni. 1st tentu2 apa yang dia nak. 2nd pilihan parents dia tak silap.
Bila dengar perkara tu. aku terdiam sekejap. Bukan senang nak dapat 4.0 tu. then, bila dah dapat nak pilih pulak tu bidang apa yang nak ambik. bunyi macam susah je bila kita dah ada target sendiri.(bidang yang kita nak)
hmm.. aku pun bangga terhadap dia. alhamdulillah dia dah cipta satu kejayaan dalam diri dia. sebetulnya aku tersangatlah cemburu  bila dia peroleh keputusan tu, Semalam dan hari2 sebelum aku nekad hantar mesej tu pada dia. aku menangis sebab aku perlu kuatkan diri. kalau boleh nak buang semua perasaan yang aku simpan . Kalau dulu aku selalu jugak menangis depan dia (dalam phone ..) tak pastilah dia perasan or tak.. tapi aku dah terlalu bergantung sangat pada dia. aku takut satu hari nanti aku tak ada peluang nak buat macam tu lagi bila aku perlukan .).. ..

Bila telefon dia.. aku harap dia dalam keadaan baik. hehe.. selalunya aku dapat rasa aku sedang mengganggu dia. Tapi aku tersangatlah pentingkan diri. sebab bila aku mula berbual aku rasa banyak beban aku hilang.. terima kasih sangat2.. maafkanlah (aku tak pasti dia suke atau tak aku call dia..sebelum ni...hmmm... maaf)
Betul ke dia nak tinggalkan aku , biarkan aku jadi macam awal2 dia kenal aku??
bagi aku dia cukup baik. aku percaya pada lelaki yang tak nak suke buat perempuan menangis
aku pegang kata2 orang sekelilingku. aku masih lagi pegang kata2 dia . "nak bawak aku jalan2"? hmm.. kalau tu semua tak terjadi kenyataan aku mungkin akan terima tapi aku tetap pegang sebagai janji yang tak tertunai.
kalau betul aku akan hadapi benda ni . bagi aku ruang untuk bersiap sedia.. ^^,
yang pasti aku just nak terus tersenyum bila orang terdekat dengan aku yang kenal dia . bertanya perihal dia.
akhir kata : akan try yang terbaik . Doakanlah diri ni..

No comments: